ABC metodyki – język polski jako język obcy

Wiele i wielu z nas musiało z dnia na dzień stać się lektorkami i lektorami języka polskiego. Część z już uczących pierwszy raz będzie uczyć bez języka pośrednika. Nie mamy czasu na robienie podyplomówek, bo przed tablicą trzeba stanąć już jutro. A pytań w głowie kłębi się wiele.

Jak się do tego zabrać? Jak uczyć bez języka pomostowego? Jak ‘ugryźć’ polską gramatykę? Jak uczyć wymowy, a jak słownictwa? Co robić z błędami?

Jeśli szukasz odpowiedzi na te pytania, potrzebujesz poczytać i posłuchać o doświadczeniach innych, ten wpis jest dla Ciebie.

Znajdziesz tu zebrane artykuły o uczeniu polskiego jako obcego – metodykę uczenia polskiego jako obcego w pigułce, pomysły, przykłady, refleksje oraz wiedzę, którą zdobywamy od 20 lat. Od wielu lat uczymy polskiego po polsku.

Poniżej lista problemów i aktywnych linków do nich.

OD POCZĄTKU PO POLSKU

SPOSOBY WYJAŚNIANIA SŁOWNICTWA

KOMUNIKACJA NA LEKCJI BEZ JĘZYKA POMOSTOWEGO

ŚWIADOMOŚĆ JĘZYKOWA LEKTORKI – wprowadzanie i nauczanie słownictwa

JAK UCZYĆ GRAMATYKI?

ROZUMIEĆ POLSKI – polska gramatyka oczami obcokrajowca

REFLEKSJE O UCZENIU GRAMATYKI

GRY JĘZYKOWE

NAJŁWATWIEJSZE POLSKIE PIOSENKI (3 darmowe pliki do pobrania)

JAK (NIE) UCZYĆ WYMOWY?

CO ROBIĆ Z BŁĘDAMI UCZĄCYCH SIĘ?

PRACA ZE ZDJĘCIEM (1)

PRACA ZE ZDJĘCIEM (2)

BYĆ NAUCZYCIELKĄ DZISIAJ

UCZENIE ONLINE

Zamieść komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Koszyk
Scroll to Top