Tajna broń każdej lektorki

Chyba każdej z nas zdarzają się takie momenty, kiedy jakimś cudem wyrobimy się z materiałem przed czasem, albo kursanci są wyjątkowo zmęczeni i potrzebują oddechu, a my akurat nie mamy przy sobie niczego lekkiego, przyjemnego i rozluźniającego. Co wtedy? Jak Wy sobie radzicie w tej czarnej godzinie? Macie swoje sprawdzone sposoby? Podzielcie się koniecznie!

Nasze ulubione wypełniacze pustki prezentujemy na planszach w tym wpisie. A pod nimi znajdziecie jeszcze 3 pomysły na ciekawe rozpoczęcie lub zakończenie lekcji!

1. EXIT

Stosujemy to przed wyjściem z zajęć. Wyjście możliwe jest, jeśli kursant odpowie na zadane pytanie, wyjaśni podane słowo, odczyta trudne słowo, itd. To zawsze budzi emocje!

2. KOŁO FORTUNY

Grupa wspólnie odgaduje ukryte pod kreskami na tablicy słowa. Umawiamy się na ograniczoną liczbę możliwości podawania liter, a czasem rysuję szubienicę.

Znacie je? Stosujecie? Lubicie Wy i Wasi kursanci?

Koniecznie zapisz sobie gdzieś te pomysły. Kto wie, kiedy nadejdzie ta czarna godzina 😉

I jeszcze coś, co wszyscy bardzo lubią, tzw. specjalne powitanie. Wymaga trochę pracy, ale naprawdę warto poświęcić czas na jego przygotowanie.

Dla każdego kursanta szykuję kopertę z zadaniami tylko dla niego! Może to być jakieś pytanie, zdjęcie, napis z ulotki czy artykułu (bądź jego fragment), układanka ze słów (świetna do tego jest aplikacja Word it out!) proste ćwiczenie. Nikt nie będzie się ociągał ze zrobieniem takich zadań, a każdy poczuje się wyjątkowy, zauważony, doceniony. Koniecznie spróbuj tej formy!

Więcej gier znajdziesz tutaj! https://pfy.ewap.stronazen.pl/kategoria-produktu/gry/

Zapraszamy do naszej grupy na fb Polish For Teachers – dla lektorek i lektorów: https://www.facebook.com/groups/1807837879482456

omentarze do “Tajna broń każdej lektorki”

  1. Proponuję jeszcze jedno ćwiczenie dla uzupełnienia czasu: Prosimy, by każdy kursant powiedział/ napisał 3 rzeczy które się z nim najbardziej kojarzą albo które lubi lub których nie lubi, które potrafi itp. Jeśli wykonują to ustnie, mogą później napisać na karteczkach, karteczki mieszamy, losujemy i zgadujemy, kogo dotyczą.

Zamieść komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Koszyk
Scroll to Top